Wrap up octombrie & ce s-a mai întâmplat în noiembrie & un fel de TBR noiembrie

Nu are rost să încep cu scuzele. Ultimul an de facultate m-a cam dat peste cap. Mai multe proiecte şi grija constantă a licenţei. Detalii pe care nu o să le arunc pe blog. Încerc din greu să balansez lucrurile, nu ştiu de ce îmi ia atâta timp. Cititul meu este dat peste cap, încerc să-mi revin, serios.

Sper ca asta să nu fie o postare lungă, dar să încep cu ce am citit în octombrie.

Paranormal, Supranatural (Paranormal #1, #2)  de Kiersten White – recomand (4 stele pe Goodreads, ambele) – o trilogie foarte interesantă din punctul meu de vedere, doream să o citesc de când am început blogging-ul, dar nu prea le mai găseam, noroc cu vânzările de cărţi pe facebook. Evie este un personaj foarte realist prin care suntem introduşi într-o lume, unde lucrurile nu sunt întotdeauna ce par a fi.

Regatul Furtunilor, Regatul Luminilor ( Grisha #2, #3) de Leigh Bardugo – recomand ( 3 stele, respectiv 5 pe Goodreads) – o trilogie extraordinară din punct de vedere al construcţiei lumii şi al sistemului magic. Alina este un personaj pe care ajungi să-l îndrăgeşti în timp, dar în cartea a doua totul m-a enervat, când venea vorba de acţiunile şi gândurile ei. În al doilea volum sunt introduse personaje noi şi interesante. Trebuie însă să menţionez că ultima carte este ceea ce mi-am dorit de la începutul trilogie să văd: dezvoltare a personajelor şi acţiune, dar şi mai multe detalii despre anumite personaje. Recomand.

Jumătatea Sălbatică (Half Life #2) de Sally Green – recomand ( 4 stele pe Goodreads) – turnura pe care a luat-o trilogia asta, mă face să mă întreb serios ce o să văd în ultimul volum. Multă acţiune şi construcţie a lumii şi a personajelor. Acţiunile lor sunt surprinzătoare. Aştept cu nerăbdare volumul trei.

Băiatul Echo de Matt Haig – recomand (5 stele pe Goodreads) – ce am apreciat la acest roman este ce a putut să facă fiind un standalone. Lumea construită şi tehnologia, explicaţiile sunt o parte surpinzătoare a romanului, care mi-au plăcut extrem de mult. Personajele de asemenea. Audrey este un personaj care simte, nu am văzut cred că niciodată punându-se atât de mult accent pe traumele personajului principal. Recomand să încercaţi.

O să urmeze recenzii pentru cărţile astea, sper!

Trecând la partea a doua a postării, pe la jumătatea lunii noiembrie m-a izbit un mare reading slump, în parte şi din cauza mea – binge watching Suits – dar şi din cauza facultăţii.

Un mare eveniment de ieri a fost  Mockingjay Part 2. Cel mai bun film pe care l-am văzut anul ăsta. Mi-a rupt inima şi mi-a sfâşiat sufletul. Am plâns. Nu pot să cred că s-a terminat. Peeta & Katniss forever.

Pe lângă asta, doream să discut  şi despre Gaudeamus, la care am fost singură – prietenii mei dragi au fost cu o zi înainte. Nu am vrut nici în ruptul capului să merg în weekend.
Aşa că urmează şi un mini-bookhaul.

Oh. Trebuie să menţionez că am pus mâna pe Prinţesa mecanică (Dispozitive Infernale #3) de Cassandra Clare. Este reală. Există.

M-am tot plimbat pe la standuri să văd ce reduceri sunt şi ce cărţi sunt.

Leda – coşuleţele cu cărţi la 10-15 lei, trebuie însă să spun că atunci când m-am uitat să văd, pentru prima dată, dacă a apărut cartea mai sus menţionată am observat că nu există nici măcar primele două volume la vânzare, să spun pe româneşte mi-a cam pierit cheful. Majoritatea cărţilor de care eram interesată le am deja.

Rao – cărţi la 16, 18 lei şi 9 lei dacă nu mă înşel. De la Rao nu prea mai sunt interesată de anumite cărţi pentru că nu sunt continuate. De exemplu am vrut să cumpăr Fior de Maggie Stiefvater, după care mi-am adus aminte că a treia carte nu e publicată în română şi probabil nici nu va mai fi vreodată. Dar am cumpărat ceva de la ei, chiar dacă am observat că o ultimă carte publicată din serie este mai mică decât celelalte.

Menţionez şi că eram destul de obosită şi m-am plimbat în mare pe la editurile mari, nu aveam niciun plan când am decis să merg la Gaudeamus.

Trei – reduceri ca de obicei şi anumite cărţi la 10 lei. Dar am deja o mare majoritate a cărţilor de la ei, multe necitite, deci am zis că ajunge. Totuşi recomand Trei, este una dintre cele mai bune edituri în ultima perioadă, părerea mea.

Nemira – gigantul poster cu Jocurile Foamei pe care am vrut să-l fur! Trecând peste. Reduceri ca de obicei. Noutăţi. Dar nu prea am cărţi care să mă intereseze în acest moment de la Nemira, prea multe necitite deja.

Litera – nu m-am uitat la preţuri sincer, însă am o singură dorinţă. Republicaţi vă rog Culorile Dragostei de Kerstin Gier. Găsesc doar ultima carte. Soooo.

De asemenea fiind singură nu prea am avut chef de a mă uita chiar la fiecare editură în parte. Poate la Bookfest lucrurile o să stea altfel.

Ceea ce am apreciat cel mai mult la Gaudeamus a fost  librăria online Okian. Reduceri foarte mari la cărţile în engleză şi unele dintre ele chiar noutăţi. De asemenea oameni foarte deschişi şi drăguţi.

Trecând acum la mini-bookhaul care o să cuprindă şi mici dialoguri dintre mine şi cei care mi-au încasat bani.

Prima carte cumpărată de la târg a fost Winter (Lunar Chronicles #4) de Marissa Meyer, de la Okian, pentru o prietenă, de aceea nu apare în haul. Nu am citit seria.

Acum urmează cărţile cumpărate pentru mine.
v  Odd Pe Vecie (Odd Thomas #2) de Dean Koontz, cumpărată de la Rao şi pe care mi-aş fi dorit să nu o fi cumpărat.

Flashback

Mă duc frumos cu cartea la o casă liberă, aştept câteva minute pentru că este de înţeles de ce doamna de la casă nu vrea să mă bage în seamă, discuţia cu prietenii şi colegii ei e mult mai importantă. Mă observă şi se uită urât la mine. Întind cartea. Se uită la ea, bate pe casă.
-          18 lei, mormăie dezinteresată.
Întind 20 de lei.
-          Restul, bonul, spune pe un ton autoritar.
Întind mâna după carte şi spun un mulţumesc, dar e evident că deja nu mai sunt băgată în seamă.
Da, asta e povestea mea de la RAO. De apreciat seriozitatea.

După care mă întorc la Okian, îmi fac cu ochiul mai multe cărţi, dar nu vreau să cumpăr doar aşa că sunt reduse.
Până la urmă pun mâna pe:
v  The Young Elites (The Young Elites #1) de Marie Lu
v  The Rose Society ( The Young Elites #2) de Marie Lu
Cu o servire mult mai rapidă şi mai deschisă.

M-am apucat deja de The Young Elites de Marie Lu şi încerc să termin De 19 Katherine de John Green. Cam asta aş vrea să fac până se termină noiembrie.

Postarea este deja foarte lungă.

Voi ce aţi mai făcut? Aţi fost la Gaudeamus? Ce aţi cumpărat?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

RECENZIE: Luminile Nordului, Pumnalul Tăinuit, Ocheanul de Ambră (Materiile Întunecate #1, #2, #3) de Philip Pullman

RECENZIE: Legend, Prodigy, Champion (Legend #1, #2, #3) de Marie Lu

Invitaţia la vals de Mihail Drumeş