Wrap up mai, iunie & iulie

Am vrut să postez cu totul altceva, având în vedere lipsa de pe blog, dar până la urmă postarea nu îmi place şi o să mai lucrez la ea. Este un „ghid” de supravieţuire a facultăţii care acum stă frumos în draft. Sper să ajung să corectez şi să scriu cam tot ce vreau şi să ajungă şi pe blog postarea.

Având în vedere că au trecut aproape 3 luni de la ultima postarea, vreau să vă spun că frustarea a trecut, dar timpul trece în continuare prea repede.
Dar eu zic să trecem la wrap up-ul pentru mai, iunie şi iulie. Sunt sigură că şi eu o să fiu surprinsă de numărul cărţilor.

Mai: luna cu mai multe cărţi decât mă aşteptam

Luminile nordului, Pumnalul tăinuit (Materiile întunecate #1, #2) de Phillip Pullman (4, respectiv 5 stele pe Goodreads) – trilogia aceasta m-a surprins, nu doar prin lumea conturată ci şi prin persoanje şi modul în care se dezvoltă pe parcusul acestor romane. Materiile întunecate ne aruncă în lumea plină de magie a Lyrei, unde oamenii nu au doar animale de companie, ci animale care-i reprezintă pe ei, daimoni. De la urşi cu armură, la vrăjitoare şi personaje foarte complexe, atât în ceea ce priveşte personajul principal, cât şi cele secundare, Materiile întunecate reprezintă mai mult decât o trilogie pentru copii.

Distanţa dintre noi de Kasie West (4 stele pe Goodreads) – nu mă aşteptam ca această cărticică să îmi placă atât de mult, dar am un punct sensibil când vine vorba de relaţii imposibile. Acest roman prezintă viaţa lui Caymen o adolescentă care are o singură regulă: să se ferească de cei bogaţii. Puteţi spune că aici intervine clişeul fată săracă se îndrăgosteşte de băiatul bogat, ce mai telenovelă, însă nu este aşa. Stilul autoarei de a trata ceva atât de clişeic, la prima vedere, aducând în lumină anumite aspecte şi preconcepţii, este nu doar uşor de urmărit ci şi uşor de îndrăgit. Îmi plac stilurile simple care nu se încurcă în metafore, care prezintă relaţii simple dintre copii şi părinţi, dar şi dintre doi adolescenţi care încearcă să se cunoască între ei, dar şi pe ei îşişi. Este o lectură scurtă şi foarte drăguţă pentru o zi de vară.

Căutând-o pe Alaska de John Green ( 2 stele pe Goodreads) – prima scriere a lui John Green, ultima citită de mine în ceea ce priveşte romanele sale. Sunt fan John Green, însă acest roman al lui nu l-am înţelese. Personajele nu sunt foarte plăcute, iar acţiunea este puţin confuză. Personajul principal masculin, Miles, nu este interesant, deşi îmi place să cunoască ultimele cuvinte rostite de  oamenii celebri înainte ca aceştia să moară, aspectul nu este pus în practică. Nu am înţeles legătura dintre personaj şi hobby, a părut mai mult un lucru care era necesar pentru plot. Ce să mai spun de Alaska, care m-a enervat şi nimic mai mult. Are momente de feminism, însă personalitatea ei este foarte enervantă. Până la urmă nu am înţeles ce era aşa misterios şi de ce toată lumea era atrasă către ea. Un trecut tragic nu înseamnă o nepăsare totală. Recomand celelalte cărţi ale lui Green, în special Oraşe de hârtie, însă Căutând-o pe Alaska nu m-a impresionat.

Scandaloasa poveste a lui Frankie-Landau Banks de E. Lockhart (2 stele pe Goodreads) – dacă aţi ştii cât de mult am crezut că o să-mi placă cartea asta, după ce Mincinoşii m-a şocat. Idea este că mă aşteptam la mai mult. Ori eu am fost paralelă cu cartea în ceea ce priveşte contextul feminist, ori el nu s-a ivit chiar de atâtea ori încât să mă facă să îmi placă cartea mai mult. Micile farse şi tot ce ţine de modul în care Frankie încearcă să „make a statement” (pentru că îmi scapă frazarea în română) nu au avut efect asupra oamenilor din jurul ei, cel puţin nu cel aşteptat, şi pot spune că acelaşi lucru mi s-a întâmplat şi mie. Eram entuziasmată în legătură cu multe personaje, în special masculine, dar adolescenţi mai idioţi nu am văzut, mai plini de ei şi enervanţi într-un final. Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost finalul, deşi deschis, a fost pentru mine cel mai bun lucru care i se putea întâmpla lui Frankie. O recomand pe autoare, Mincinoşii a fost o lectură interesantă şi palpitantă, însă în ceea ce priveşte povestea lui Frankie aş fi vrut mai mult.

Iunie: se diminuează lista de cărţi citite

Iron Man (Iron Man single issues #1) de Kieron Gillen (2 stele pe Goodreads) – sunt mai mult decât familiară cu povestea lui Iron Man, poate nu am citit comic-urile, dar am văzut filmele, nu aruncaţi cu roşii încă. Probabil îmi e greu să-mi scot din cap versiunea lui Downey Jr. sau poate trebuia să încep de la origini. Aş vrea să continui cu comic-urile însă versiunea asta nu prea m-a entuziasmat. Poate o să încerc un alt erou.

The Glittering Court (The Glittering Court #1) de Richelle Mead (4 stele pe Goodreads) – negativitatea din jurul noilor cărţi ale lui Mead m-a făcut să le citesc mai repede. Pentru mine rămâne o autoare care ştie cum să-şi scrie poveştile, stilul ei de scriere este la fel de minunat şi lumile pe care reuşeşte să le creeze sunt mereu atât de diferite faţă de romanele ei anterioare. The Glitttering Court ne prezintă viaţa lui Adelaide şi deciziile pe care aceasta trebuie să le facă pentru a reuşi să fie fericită cu cine este ea. Romanul prezintă o lume fantasy inspirată din epoca elisabetană şi colonizarea noului continent (colonizarea Americii), care deşi nu prezintă elemente magice, te prinde în magia The Glittering Court, care este o afacere în lumea nouă, menită să tranforme fetele provenite dintr-un mediu sărac să treacă drept nobilime. Acţiunea şi plot twist-urile, presărate cu replici amuzante şi personaje complexe fac din acest roman un must read pentru fani lui Mead, dar şi pentru cei care nu au citit alte cărţi ale acestei autoare.

Ocheanul de ambră (Materiile întunecate #3) de Phillip Pullman (5 stele pe Goodreads) – încheierea acestei trilogii a fost pe măsură. Plină de acţiune şi lumii noi, plină de magie şi personaje care sunt mult mai mature decât vârsta pe care o au. Romanul prezintă mai multe puncte de vedere, care adaugă mai multe detalii şi acţiune plotului, de asemenea oferind şi complexitate anumitor personaje. Lyra este un personaj puternic, care trece prin foarte multe peripeţii. Finalul trilogiei este deschis şi deşi aş fi vrut un epilog mai în viitor, sunt mai mult decât ok cu modul în care aceasta a fost încheiată. Trilogia prezintă şi o tematică, care poate fi considerată anti-religioasă, însă consider că religia formată în roman este asemănătoare cu creştinismul însă prezintă şi diferenţe, de aceea nu am considerat-o anti-religioasă. O trilogie fantasy, plină de acţiune şi personaje complexe.

Iulie: sau cum am tot aşteptat licenţa (am prezentat licenţa destul de târziu în iulie, pentru că în cadrul ASE-ului există sesiunea de restanţe în vară, de aceea am avut foarte mult timp liber.)

Magie de doi bani (Femei din Cealaltă Lume #3) de Kelley Armstrong (3 stele pe Goodreads) – deşi am vrut să citesc primele două cărţi din serie, mi-am dat seama că nu am prea multe şanse în a le găsi.  Am fost puţin confuză în legătură cu elementele din cărţile anterioare, dar sunt rezumate succint şi sunt aduse în lumină destul de rar. Mi-a plăcut conceptul aceasta de vrăjitoare şi modul în care Armstrong le-a intregrat în lumea reală. Cartea este plină de acţiune şi presărată de alocuri cu un strop de romance, care trece în categoria adult. Aş fi vrut însă ca incantaţiile să fie scrie, nu doar menţionate când erau rostite: „am citit incantaţia” sau „am rostit incantaţia X”. Mi-au plăcut personajele, însă au fost şi personaje mai puţin agreabile. Nu cred că o să continui seria, având în vedere că nu au fost publicate la noi şi sunt 13 volume în serie.

Red de Alison Cherry (2 stele Goodreads) – eram foarte curioasă în legătură cu aceasta carte, după sinopsis părea o carte amuzantă. După ce am citit-o am ajuns la concluzia că s-a luat prea în serios. Acţiunea se petrece în Scarletville, un oraş unde roşcatele sunt puse pe un piedestal, iar celelalte culori de păr erau considerate inferioare. Din nou, s-a luat prea în serios. Nu cred că culoarea părului reprezintă o idee foarte importantă şi deşi se puteau face multe în ceea ce priveşte normele din societate, a fost prea serios şi în final a fost doar un contemporan în care fata îşi dă seama că nu este definită de X calitate fizică. Personajele au fost ok, povestea este predictibilă – ceea ce nu m-a deranjat, însă aş fi vrut mai multă inteligenţă din partea personajului principal şi puţină marcare a clişeelor în aşa fel încât să fie plăcut când le citeşti.

Înainte să te cunosc (Înainte să te cunosc #1) de Jojo Moyes (4 stele pe Goodreads) – recunosc filmul a fost un impuls mare şi faptul că a fost publicată şi la noi, mă tot învârtea în jurul ediţiei în engleză şi nu ajungeam să o cumpăr. Mi-a plăcut foarte mult cartea, deşi recunosc de la bun început nu m-a făcut să plâng. Am apreciat foarte mult perspectiva asupra vieţii în această carte şi faptul că respectarea deciziilor este importantă, mai ales atunci când este vorba de o persoană iubită. Personajele se completează reciproc, fiind opuse din punct de vedere al personalităţii. Mi-a plăcut foarte mult stilul de scriere care curge foarte lin şi face paginile să zboare. Recomand acest contemporan, este o poveste frumoasă despre dragoste şi alegere. Plus filmul cu Sam Claflin şi Emilia Clarke este foarte bun.

Midwinterblood de Marcus Sedgwick (5 stele pe Goodreads) – Sedgwick este un autor recomandat în nenumărate rânduri de prietena mea, Claudia, care a avut dreptate în ceea ce-l priveşte. Midwinterblood prezintă o serie de povestiri care ajung să se împletească, acestea intrând în diferite genuri. Ce este foarte interesant în ceea ce priveşte romanul sunt simbolurile presărate în fiecare poveste, care se pot repeta sau sunt găsite în diferite forme. Capitolele sunt foarte scurte, iar stilul de scriere se mulează în funcţie de genul povestirii. De asemenea ordinea cronologică a povestirilor face finalul să fie unul mult aşteptat de către cititor.  Consider că în ceea ce priveşte acest roman, el ar trebui citit având cât mai puţine informaţii despre acesta.

Soundless de Richelle Mead (5 stele pe Goodreads) – din nou negativitatea din jurul romanului m-a atras, asta şi faptul că prietena mea, Claudia, citise cartea şi îi plăcuse foarte mult, iar ea nu a fost fan Academia Vampirilor. Lumea fantasy din Soundless se bazează pe folclorul chinezesc, respectând toate formalităţile şi ordinea ierarhică din cultura chineză. Ce am observat în ceea ce o priveşte pe Richelle Mead după 4 serii începute, este că şi în cazul acestui standalone personajul principal este foarte diferit de cele anterioare şi acest lucru rămâne valabil şi în cazul celorlalte personaje. Acţiunea, lumea construită şi fundalul exotic fac din Soundless un roman uşor de citit şi plăcut. Fanii Richelle Mead trebuie să îi dea o şansă.

Every other day de Jennifer Lynn Barnes (4 stele pe Goodreads) – această carte mi-a fost recomandată de Claudia, după care eu am continuat trendul cărţilor acestei autoare, după cum veţi vedea. Every other day are un personaj puternic, un plot intrigant şi plot twist-uri nenumărate. Punctul forte al acestui roman îl prezintă personajul principal, Kali, care nu-şi cunoaşte propria natură şi doreşte să lucreze singură, asta până când Skylar îi dă planurile peste cap şi se împrieteneşte cu ea. Este un standalone plin de acţiune, umor şi personaje diferite, care nu are un triunghi amoros şi dacă tot sunt la capitolul romance, aceasta lipseşte în mare parte. Romanul se axează pe relaţiile de prietenie, în special relaţia de prietenie dintre Kali şi Skylar. Acţiune, plot twist-uri şi personaje minunate.

The naturals (The naturals #1) de Jennifer Lynn Barnes (4 stele pe Goodreads) – romanul ăsta m-a chemat, de aceea am comandat volumul doi înainte să-l citesc pe primul, dar ştiam că seria aceasta o să-mi placă şi aşa a fost. Cine a citit Fetele Gallagher, o să îndrăgească şi aceasta serie. Romanul ne introduce în lumea lui Cassie a cărei calitatea constă în cititul oamenilor şi care este recrutată de FBI, pentru a fi un profiler în cazurile nerezolvate ale acestora. După acceptarea propunerii, Cassie face cunoştinţă cu alţi adolescenţi care au daruri asemănătoare. Acţiune, intrigă, dramă şi mister sunt câteva cuvinte care pot descrie acest roman. În acest roman este şi un triunghi amoros, şi nu sunt sigură care dintre ei ar fi mai potrivit, însă sunt curioasă în legătură cine va rămâne în final. Jennifer Lynn Barnes este o autoare care ştie ce face şi sunt foarte curioasă în ceea ce priveşte alte romane ale sale.

Voi ce aţi mai citit? Cum merge vara aceasta cu cititul?
Eu nu am făcut un mare progres, doar două cărţi până acum, dar aş vrea să mă apuc serios şi de recenzat.
Sper eu următoarea postare să fie şi o recenzie. Dacă vreţi să mă ajutaţi cu un titlu la care aţi dori recenzie din cele 15 cărţi, aştept în comentarii titlurile.
Ne vedem curând. Spor la citit! Şi o vară cât mai frumoasă, sau ce a mai rămas din ea. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

RECENZIE: Luminile Nordului, Pumnalul Tăinuit, Ocheanul de Ambră (Materiile Întunecate #1, #2, #3) de Philip Pullman

RECENZIE: Legend, Prodigy, Champion (Legend #1, #2, #3) de Marie Lu

Invitaţia la vals de Mihail Drumeş