Mandrie si Prejudecata

  


 "Mandrie si prejudecata" de Jane Austen a fost cu siguranta un roman pe care il voi reciti cu cea mai mare placere.Eram asa entuziasmata la intalnirile domnului Darcy cu Elizabeth ,inca cu siguranta nu puteam fi scoasa din acea lume magica.Finalul a fost pe placul meu, nu vad o poveste de dragoste fara un final fericit.

Insa de ajuns cu parerea mea, sa incepem cu citatele si momentele amuzante:
 
"-Daca ar fi avut nitica mila de mine,exclama sotul enervat, n-ar fi dansat nici pe jumatate cat zici c-a dansat. Pentru numele lui Dumnezeu, nu-mi mai pomeni de partenerele sale!Doamne, de ce nu si-a scrantit glezna de la primul dans!?"
"-As putea foarte usor sa iert mandria lui daca n-ar fi calcat-o in picioare pe a mea."
"-Orgolilul si mandria sunt lucruri diferite ,desi adesea cuvintele acestea sunt folosite ca sinonime.Cineva poate fi mandru fara a fi orgolios.Mandria e legata mai mult de parerea noastra despre noi insine, orgoliul –de ceea ce ne-ar placea sa gandeasca alti despre noi."
"-Tine-ti rasuflarea  ca sa ai cu ce-ti raci fiertura.Eu o tin pe a mea ca sa-mi inalt cantecul."
"-Imaginatia unei doamne este foarte aprinsa ; sare de la admiratie la dragoste  si de la dragoste la casatorie intr-o clipa."
"-Calitatea de a face totul cu rapiditate este pretuita de cel ce o poseda, fara insa a acorda atentie imperfectiunii realizarii."
"-Josnicie ,exista in toate mijloacele pe care doamnele isi ingaduie uneori sa le foloseasca pentru a atrage atentie asupra lor."
"-Am fost obisnuit sa consider versurile ca o hrana pentru dragoste, spuse Darcy.
-Poate pentru o dragoste frumoasa ,puternica, sanatoasa.Totul hraneste ceea ce este deja viguros.Dar,daca e vorba numai de o inclinatie  usoara, superficiala,sunt convinsa ca un singur sonet e de ajuns sa o distruga."
"-Femeile isi inchipuie ca admiratia este mai mult decat simpla admiratie... iar barbatii au grija ca ele sa-si inchipuie astfel."
"-Sunt puţini aceia pe care-i iubesc cu adevarat si mai putini inca aceia despre care am o parere buna. Cu cat cunosc lumea mai mult, cu atat ma nemulţumeste mai mult: fiecare zi imi intareste credinta in nestatornicia firii omenesti si ma convinge de putinul temei care se poate pune şi pe ceea ce pare a fi merit şi pe ceea ce pare a fi bun-simt..."
”Daca as fi fost indragostita ,n-as fi putut fi mai nenorocit de oarba.Vanitatea insa , nu dragostea a fost nebunia mea.’’
"-Sunteti prea generoasa pentru a glumi cu mine.Daca sentimentele dumneavoastra sunt inca ceea ce erau in aprilie trecut,spuneti-mi-o imediat.Dragostea si dorintele mele sunt neschimnate ;dar un cuvant din partea dumneavoastra ma va reduce la tacere pe acest subiect,pentru totdeuana."
-”Gandeste-te la trecut numai in masura in care amintirea lui iti aduce bucuri” 
    Urmatorul citat nu este chiar un citat.M-am amuzat copios pe seama ironiei domnului Bennet, incat nu am putut sa nu postez si scrisoarea lui catre domnul Collins.Trebuie sa mentionez ca domnul Collins este un om foarte lingusitor.
“Scumpe domn,
Trebuie sa va deranjez inca o data pentru felicitari.Elizabeth va fi in curand sotia domnului Darcy .Consolati-o pe lady Catherine cum veti putea mai bine.Dar, daca as fi in locul dumneavoastra , as ramane de partea nepotului .Are mai multe de oferit.
Al dumneavoastra sincer, etc,etc.”
 Este cu siguranta o carte care daca nu ati citit-o ,va fi o mare placere sa o face-ti.
Enjoy!:*


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

RECENZIE: Luminile Nordului, Pumnalul Tăinuit, Ocheanul de Ambră (Materiile Întunecate #1, #2, #3) de Philip Pullman

RECENZIE: Legend, Prodigy, Champion (Legend #1, #2, #3) de Marie Lu

Invitaţia la vals de Mihail Drumeş