RECENZIE: The Spectacular Now de Tim Tharp

“ SUTTER KEELY. HE’S the guy you want at your party. He’ll get everyone dancing. He’ ll get everyone in your parents’ pool. Okay, so he’s not exactly a shining academic star. He has no plans for college and will probably end up folding men’s shirts for a living. But there are plenty of ladies in town, and with the help of Dean Martin and Seagram’s V.O., life’s pretty fabuloso, actually.
Until the morning he wakes up on a random front lawn, and he meets Aimee. Aimee’s clueless. Aimee is a social disaster. Aimee needs help, and it’s up to the Sutterman to show Aimee a splendiferous time and then let her go forth and prosper. But Aimee’s not like other girls, and before long he’s in way over his head. For the first time in his life, he has the power to make a difference in someone else’s life—or ruin it forever. “


Când m-am hotărât să citesc această carte nu m-am gândit că mă va face să mă gândesc la prezentul meu şi să las viitorul pentru viitor.

Cu toţi avem vise, ne vedem lucrând undeva unde ne place. Vedem un viitor unde toate lucrurile sunt aşa cum ne dorim. Dar ne-am gândit vreodată că poate viitorul ar trebui lăsat în pace? Ne-am gândit vreodată că singurul lucru care ne afectează viitorul este prezentul şi că ar trebui să ne facem mai multe griji pentru el decât pentru viitor?

Sutter Kelly este un adolescent care trăieşte doar în prezent. De ce să te gândeşti la viitor, când ai un prezent spectaculos chiar acum.

Romanul m-a surprins din toate punctele de vedere. M-am ataşat de personaje, am fost de accord şi le-am dezaprobat deciziile.

Sutter este adolescentul tipic popular care iubeşte petrecerile şi are o iubită frumoasă. Însă atunci când aceasta îl părăseşte dintr-o neînţelegere, Sutter îşi îneacă amarul într-un bar, trezindu-se însă în ziua următoarea în curtea unui necunoscut.

Aşa o cunoaşte pe Aimee, fata care împarte ziarele în fiecare dimineaţă.

Prietenia care se dezvoltă între ei este uşor de urmărit. Sutter observă însă cât de influenţabilă şi retrasă este Aimee şi decide să o ajută să schimbe asta.

Ţelul lui Sutter devine acela de a o ajuta pe Aimee să se revolte şi să se bucure de prezentul spectaculos.

Aimee nu îl impresionează la început pe Sutter, însă cu cât acesta o cunoşte mai bine şi vede cât de multe trebuie să îndure, începe să aibă şi alte sentimente faţă de ea, sentimente pe care nu credea că poate să le dezvolte.

Influenţa notabilă a lui Sutter o face pe Aimee să devină mai stăpână pe viaţa ei, însă o împing şi către lucruri pe care ea nu le făcea înainte să-l cunoască pe Sutter. Astfel influenţa lui Sutter nu este numai pozitivă, ceea ce mi-a plăcut la acest roman. Sutter se lasă şi el influenţat de Aimee sau aşa ne lasă să credem.

Suntem puşi faţă în faţă atât cu problemele familiale ale lui Sutter, cât şi ale lui Aimee, însă fiecare şi-a găsit propriu mod de a scăpa de ele. Arătându-ne astfel diferenţa dintre ei doi, într-o situaţie cu care se confruntă zilnic.

Poate credeţi că finalul acestui roman o să fie destul de previzibil, dar eu vă spun că nu este aşa. Este un roman foarte realist, care ne arată cum ne inflenţăm unii pe alţi şi cum hotărâm să continuam cu viaţa noastră după ce am influenţat pe cineva sau ne-am lăsat influenţaţi.

Recomand acest roman, deoarece nu este romanul tipic cu adolescenţi. Te va surprinde şi te va face să te gândeşti mai mult la prezentul spectaculos de care ai parte, acum.


Am decis să citesc cartea, tocmai pentru că am văzut că era deja un film apărut care îi avea în distribuţie pe Shailene Woodley şi Milles Taller.

Filmul respectă foarte mult cartea, însă nu este la fel de dur, ca să spun aşa, cum este cartea.

Finalul este puţin ajustat, ceea ce nu m-a deranjat atât de tare cum s-a întâmplat la alte filme.

Per total a fost un film bun pe care îl recomand. 






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

RECENZIE: Luminile Nordului, Pumnalul Tăinuit, Ocheanul de Ambră (Materiile Întunecate #1, #2, #3) de Philip Pullman

RECENZIE: Legend, Prodigy, Champion (Legend #1, #2, #3) de Marie Lu

Invitaţia la vals de Mihail Drumeş