Wrap up martie

Pentru că plouă şi pentru că oricum am vrut să postez wrap up-ul lunii martie de la începtul lunii aprilie, iată că facem şi asta.
Multe cărţi în luna martie, foarte multe. Nu ştiu cum am reuşit asta. De fapt ştiu, drumul de la Bucureşti până acasă la fiecare final de săptămână. Poţi să citeşti cărţi întregi în trei ore. Cărţi foarte bune în luna martie.


Camera de Emma Donughue (3 stele) – am cumpărat cartea pentru că ştiam că o să apară un film. Am citit cartea pentru că filmul a fost nominalizat la Oscar, încă nu am văzut filmul. Camera este supusă din perspectiva lui Jack, un băieţel de 5 ani, care a cunoscut doar lumea din Cameră spusă şi interpretată de Mama lui. Este un roman foarte interesant, în special în ceea ce priveşte perspectiva lui Jack asupra captivităţii sale, dar care nu inspiră frică în cititori săi. Stilul de scriere este unul simplu, având în vedere şi vârsta lui Jack. Mi-a plăcut foarte mult ciudăţenia romanului şi sunt foarte curioasă de film. Este un roman care se citeşte foarte uşor, de asemenea.
Edenbrooke de Julianne Donaldson (3 stele) – o carte pe care o aveam, cam de când am început şi descoperit bloggingul. Este un historical fiction, asemănător cu romanele lui Jane Austen. Cumva însă poţi să vezi că nu e un clasic şi că este scris în secolul nostru. Este un roman romance, uşor de citit cu un stil foarte drăguţ, care te transpune în epoca lui Jane Austen. Dacă sunteţi fani Jane Austen sau a romanelor romantice inocente, aceasta este unul dintre ele, dar parcă nu a avut misterul acela, ştiam cu se va termina romanul.

On the bridge (Dispozitive Infernale #0.5) de Cassandra Clare (3 stele) – este o mică  povestioară pe care autoarea a postat-o pe blogul ei. Este o mică discuţie dintre Jem şi Will care prezice practic toată trilogia. Am fost şi sunt fan Will şi Jem, aşa că toată discuţia dintre ei a fost foarte drăguţă şi mi-a adus aminte de trilogie.

Legend (Legend #1) de Marie Lu (4 stele) – am primit cartea în engleză, cadou, şi am citit-o când a ieşit şi în română. Mă bucur că au publicat cartea şi la noi. Este plină de acţiune, umor şi situaţii limită. Marie Lu are un mod de a scrie personajele, atât de vii şi puternice, încât parcă respiră prin paginile cărţii. Am adorat-o pe June şi l-am susţinut pe Day. Pespectivă dublă oferă informaţii asupra lumii protagoniştilor noştri, însă nu se ştie exact cum s-a ajuns la Republică şi la războiul acestora cu Coloniile. O recomand pe Marie Lu, cărţile ei sunt pline de acţiune şi personaje foarte bine scrise. Sunt foarte curioasă de celelate două volume, sper să pun mâna pe ele cât mai curând.

Harry Potter and the Philosopher’s Stone (Harry Potter #1) de J. K. Rowling (5 stele) – nu mă aşteptam la asta, sincer. Adică am tot auzit de serie, am văzut filmele, ştiam că e bună, dar nu mă aşteptam să-mi placă atât de mult. Stilul lui J. K. Rowling, chiar te face să te simţi ca şi cum ai fi la Hogwarts. Nu mă aşteptam la umorul pe care l-am găsit în Dumbledore şi Ron. Acţiune şi misterul şi personajele, fiecare special în felul său. Este o primă carte foarte bună, sunt foarte curioasă de dezvoltarea personajele în celelate cărţi din serie. Le voi citi în engleză, cel mai probabil. (Okian a devenit noul meu prieten)

Adrian’s lost chapter, Bloodlines, The golden lily, The indigo spell  (Bloodlines #0.5, #1, #2, #3) de Richelle Mead (5 stele) – ce bine se simte când te întorci într-o lume pe care o iubeşti. După aventurile din Academia Vampirilor, ne întoarce în lumea vampirilor, văzută din perspectiva lui Sydney de data aceasta. Iubesc seria asta. Nu ştiu de ce lumea se plânge de Sydney, mi se par foarte normale reacţiile ei şi chiar se dezvoltă pe parcursul celor trei cărţi. Adrian, trebuie să recunosc că am ajuns să-l iubesc la fel de mult ca pe Dimitri, de asemenea şi dezvoltarea lui pe parcursul celor trei cărţi este frumoasă şi incredibilă. Adrian de la finalul Sacrificiului final (Academia Vampirilor #6) este mult mai stăpân pe ceea ce vrea şi cum să-l obţină. Stilul lui Richelle Mead este incredibil, frumos şi plin de metafore cum numai Adrian şi artistul din el poate să găsească. Multitudinea de elemente noi adăugate unei lumii deja existente mă surprinde peste măsură. Dacă aţi citit Academia Vampirilor, cu siguranţă citiţi Bloodlines.

Evadarea (Labiritintul #1) de James Dashner (4 stele) – filmul a avut influnenţă asupra mea, dar filmul e cam meh, în comparaţie cu cartea. Am impresia că fac parte din minoritate aici, pentru că mie Evadarea mi s-a părut foarte plină de mister şi acţiune. Mai ales de mister. Rezolvarea labirintului şi tot ce presupune supravieţuirea în labirint m-au atras şi m-au făcut să dau pagină după pagină. Este o lume foarte interesantă, care te face să te gândeşti la ce se întâmplă şi să vrei să descoperi o modalitate de scăpare. O primă carte foarte bună. Limbajul personajelor, s-ar putea să fie o problemă, dar eu am trecut repede peste asta. Recomand romanul pentru misterul şi acţiunea constantă.  

Voi ce aţi citiţi în luna martie? Ce planuri aveţi pentru luna aprilie? 

Comentarii

Anndrei a spus…
Ce lecturi frumoooooooase! :D „Camera” o am și eu, dar n-am încercat-o. :) Lecturi cât mai frumoase să ai!

Postări populare de pe acest blog

RECENZIE: Luminile Nordului, Pumnalul Tăinuit, Ocheanul de Ambră (Materiile Întunecate #1, #2, #3) de Philip Pullman

RECENZIE: Legend, Prodigy, Champion (Legend #1, #2, #3) de Marie Lu

Invitaţia la vals de Mihail Drumeş