Primele 100 de cuvinte Declaraţia de Gemma Malley + Înainte de culcare #3

A trecut ceva timp de când nu am mai postat la aceste două rubrici, aşa că profitând de ocazie le voi combina.

Pentru început am să vă arată primele o sută de cuvinte din noua carte începută “Declaraţia” de Gemma Malley, care este o distopie. Îmi pare tare rău că cei de la Rao nu fac publicitate cărţilor, pentru că dacă nu erau fetele de pe blogul   Walking on Letters probabil nu aş fi aflat niciodată de această distopie.

Voi avea timp să îmi spun şi părerea despre ea, dar mai întâi cele o sută de cuvinte.




“11 ianuarie 2140
Numele meu este Anna.
Numele meu este Anna şi n-ar trebui să fiu aici. Nici n-ar trebui să exist,
Totuşi, aceasta e realitatea.
Nu e vina mea că mă aflu aici. Nu eu am vrut să mă nasc. Dar asta nu schimbă cu nimic situaţia. Totuşi, m-au capturat devreme, ceea ce a fost bine. Oricum, aşa spune doamna Pincent. Ea conduce Grange Hall. Îi spunem Matroans Casei. Grange Hall este locul unde trăiesc eu. Unde oamenii ca mine sunt crescuţi pentru a deveni Folositori – “partea bună într-o situaţie rea”, cum spune doamna Pincent.
Alt nume nu am. …”






Pe lângă “Declaraţia” citesc de asemenea înainte de culcare şi “Grimm’s Fairy Tales” o carte care cuprinde basmele fraţilor Grimm. Unele puţin mai ciudăţele, altele amuzante, altele cu o morală binevenită.

Revenind la “Declaraţia”, distopia care mi-a atras atenţia. În ultima perioadă majoritatea cărţilor citite de mine au fost distopii. Stilul scriitoarei este lejer, oferindu-ţi informaţii despre cum merg lucrurile în 2140, dar şi cum s-a ajuns la acest lucru. Este prezentat caraterul mândru al oamenilor, dar şi speranţa celor care nu sunt la fel de privilegiaţii.






Cam asta ar fi pentru moment. Ne cititim mâine. O seară plăcută.


Comentarii

Krisz a spus…
Ma bucur ca i-ai acordat o sansa cartii "Declaratia" de Gemma Malley! Sunt curioasa daca ti-a placut :)
Denisa C a spus…
A fost o carte buna, care le-a avut pe toate. Mi-a placut foarte mult perspectiva autoarei, asupra naturii umane. As vrea sa citesc si urmatoarele volume, dar din pacate nu sunt publicate la noi.

Postări populare de pe acest blog

RECENZIE: Luminile Nordului, Pumnalul Tăinuit, Ocheanul de Ambră (Materiile Întunecate #1, #2, #3) de Philip Pullman

RECENZIE: Oraşul Oaselor (Instrumente Mortale #1) de Cassandra Clare

#TheReadingQuest TBR