Recenzie -Blestemul Focului (Elita Întunecată #1) de Chloe Neill


  Chloe Neill  este cu siguranţă una dintre autoarele mele preferate.Ştiu că majoritatea au spus că această carte are o actiune care se desfăşoară lent.Ei bine, eu nu sunt una din acele persoane care vrea acţiune sau să ramână fără aer la fiecare paragaraf.





Rezumat:
"Lily Parker este trimisă de părinţii ei la o şcoală particulară elitistă din Chicago. Gaşca fiţoaselor de la Sfânta Sofia este însă mai dificil de suportat decât cerinţele academice. Ciudata Scout, singura care se distinge de restul colegelor sale, dispare noaptea în subsolurile clădirii. Urmărind-o, Lily află că noua sa prietenă face parte dintr-un grup de adolescenţi rebeli, cu puteri magice, care au sarcina de a proteja oraşul de vampiri, demoni şi Secerători. Ar vrea să le vină şi ea în ajutor, numai că va avea de înfruntat blestemul focului…"








Părerea mea:
 Oricine are ceva negativ de spus ,despre această carte va avea de a face cu furia mea.Glumesc desigur, fiecare cu gusturile lui.Ar fi cam a doua carte la care m-am lungit pe anul ăsta. (am menţionat că urăsc şcoala??)

 De ce este aşa specială “Blestemul focului”?Aş putea să spun datorită personajului principal,Lily Parker, însă de data aceasta ,prietena cea mai bună a personajului principal a fost favorita mea: Millicent Carlisle Green, sau pe numele ei mai cunoscut Scout Green.

“S-a ridicat în picioare şi,cu o mână dusă la spate şi cu alta pe talie,a făcut o mică plecăciune.
-Numele meu este Millicent Carlisle Green.
M-am abţinut să nu râd.
-Şi de aceea te dai drept “Scout”.
-Şi de aceea mă dau drept “Scout” a consimţit ea zâmbindu-mi.Mai întâi de toate ,din partea locuitorilor din Chicago-  şi-a dus o mână la inimă - bine ai venit in Oraşul Vânturilor.”

 Acţiunea are loc in Chicago, Oraşul Vânturilor, unde Lily este trimisă la Şcoala de Fete Sfânta Sofia datorită celor doi ani sabaticii pe care părinţii ei sunt nevoiţi să îi petrecă în Germania, pentru a studia filosofia sau nu?

 Prima persoană cu care reuseşte să aiba o conversaţie este desigur Scout Green,fata şatenă cu şuviţe blonde şi cercel în nas.

 Însă desigur trebuia să existe şi o gască a fiţoaselor, care să se plimbe alene prin şcoală făcând legea.Sincer deşi erau trei ,cel mai mult m-a enervat Mary Katherine, câteodată chiar mă întrebam dacă fata asta are ceva în capşorul ei blond.

“Scout s-a pus pe pat langa mine, apoi s-a aşezat picior peste picior ,balansându-l pe cel de deasupra.
-Şi ce tragedie personală te-a adus în minunata noastră instituţie,într-o zi de toamnă ca asta?
Am ridicat din spranceană.Ea şi-a fluturat o mână.
-Nu am nimic personal cu tine.Doar că se pare că aici vin o mulţime de cazuri tragice.Rudelor mor.Se clădesc averi si parinţi ajung să fie prea ocupaţi ca să facă faţă anxietaţii adolescentine.Cam asta e şi povestea mea.”

 Scout însa este mai mult decat o fată rebelă, se furişează noaptea făcând parte dintr-un grup care lucrează în folosul comunităţi,apărând defapt oraşul de Secerători (oamenii răi) şi tot felul de creaturi ciudate.Scout fiind de fapt o Adeptă.

“În inima mea a vibrat spiritul de solidaritate.
-Ai nevoie de intăriri?De cineva care să te ajute la strânsul gunoaielor?
Scout a zâmbit ,ochii lumindu-i-se puţin.
-Drept să-ti spun,chiar mi-ar plăcea.Dar serviciile în folosul comunitaţii nu sunt încă pregătite pentru tine ,Parker.”

 Facem cunostinţă şi cu prieteni lui Scout ,doi baieţi :Jason Shepard si Michael Garcia, amandoi frecventând Monteclare Academy şi lucrând alături de Scout în folosul comunitaţi, fiind şi ei Adepţi ,fiecare special in felul său.

“-Nu inteleg de ce te cerţi cu mine.Ştii doar ca nu ai nicio sansă.
Michael s-a apucat cu mâinile de piept, într-un gest teatral.
-Mă omori cu zile,Scout.Pe cuvânt.Am o durere în piept - o strângere de inima.
A simulat un geamăt.
Scout și-a dat ochii peste cap, dar zâmbetul nu-i putea ascunde tremurul nervos al buzelor.
-Cheamă un doctor.”

 Jason Shepard era preferatul meu, până când în scenă a intrat Sebastian Born,deşi face parte din gaşca Secerătorilor, nu am putut să nu mă gândesc la el ,ca la un potenţial iubit pentru Lily.(sorry Jason)

"Mi-am dat ochii peste cap.
-Dacă mai flirtezi cu mine, Shepard ,n-o să reusim să facem nimic.
-Să filtrez?Tu eşti cea care mă aduci la exasperare.
-Oh, nici chiar aşa.Tu eşti acela numai zâmbet şi miere:”Uite ,Lily ,ia o ciocolăţică.”E clar cine flirtează.” 

Lily este un personaj amuzant şi inteligent care deşi este lăsată într-un oraş străin de către părinţii ei ,reuşte să lege prietenii foarte repede si să descopere că de fapt nu totul este ceea ce pare a fi.

“Daniel s-a deplasat de la locul său şi a venit in faţa mea,apoi m-a privit de la înăltimea lui,cu o sprânceană ridicată.
-Lily Parker?
-Toată ziua,am răspuns eu. “’

 Singurul punct negativ ar fi faptul că întamplarile s-au petrecut într-un interval foarte scurt.Însă cartea merită citită, cu sigurantă!


Denise C.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

RECENZIE: Luminile Nordului, Pumnalul Tăinuit, Ocheanul de Ambră (Materiile Întunecate #1, #2, #3) de Philip Pullman

RECENZIE: Legend, Prodigy, Champion (Legend #1, #2, #3) de Marie Lu

Invitaţia la vals de Mihail Drumeş